Jalan-Jalan Cari Makan : Restoran Mee Ketam, Shah Alam

by eyriqazz on 11 June 2012

in Alisya, family, food

Yieza, weekend lepas, sempatla terjahi Restoran Mee Ketam lagi. Kali ini bawa family, Adik perempuan, adik lelaki n bakal adik ipar. Wifey mengidam nak pekena mee ketam lagi, so terjahi la kali ini :
 

Mee Kari Ketam. Menggiurkan. Memang sedap dan puas hati
Alisya makan Honey Star je. Sampah buang dalam tu. Mee Ketam mama punya
Yummy,yummy..Meleleh air liur. Jemput makan
Slurp,slurppp…Sedappp
Alisya : Mee ketam alisya mana?? Takkan makan honey star je?
Tambah ketam nipah. Range harga RM6-11
Serius lebih sedap dari ketam biasa. Rasa lebih manis dan lembut
Tambah 3 ekor ketam extra. Ratah jangan tak ratah. Bukan main berselera Isteri meratah
Rasa cam berada di kampung je
Port kami. Yummy,yummy, puas hati
 
Total harga termasuk tambah 4 ekor ketam dan air adalah RM72. Lebih kurang Rm15 seorang makan . Puas hati, Sedap dan akan terjahi lagi nanti. 
Restoran Mee Ketam
No. 11, Kompleks Anjung 7, Jalan Zirkon B 7/B
Seksyen 7, Shah Alam,Selangor.
Hubungi :Encik Ubai: 019-2496054 / 0192346388 / 0175653556
  • Kancilbiru 11 June 2012 at 3:20 am

    kitorang yang dok shah alam pun belum terjah lagi…macam mana ni? ekekee

  • Myvitrd 11 June 2012 at 3:41 am

    Memang terbaik… Dh lama tak terjh sini… Mcm nk gi je petang ni… He3

  • Saya Disini 11 June 2012 at 3:41 am

    sedpnye.

  • :: Mrs.Eady :: 11 June 2012 at 3:45 am

    smlm pegi diaorg baru buka kedai..sobsobsob..jadi tak sempat la nk tggu nk mkn..

  • Onitsuka_hana 11 June 2012 at 4:34 am

    makan utama kedai nie ketam ek.. hana xreti nak kupas ketam.

  • Eliss Mie 11 June 2012 at 4:50 am

    hubby mengidam nak makan mee rebus ketam di seksyen 13 semalam tapi x buka. nanti nak ajak dia makan kat sini :p

  • mrs kayrul 11 June 2012 at 5:38 am

    tolong..tolong..nak gak mee ketam tue…tiba-tiba jadi mengidam plak..saper nak jawab nie

  • hazman aka species1980 11 June 2012 at 5:40 am

    hURMMMM….Eden tak kesempatan lagi nak terjah ke sini…. p/s : Kem salam kat adik perempuan bro yea… hik3x

  • Cik Asma BLuppy 11 June 2012 at 5:42 am

    sedapnyeeee!!!
    nakk jgakkk…

  • ecadwinkyasha 11 June 2012 at 5:55 am

    nampak sedap..terliur je tgk..dah la lama xmkn ketam..nasib je jauh…huhuhu

  • Kampung Balimbang 11 June 2012 at 6:01 am

    Assalamualaikum..tengok je tau dah mesti sedap..kat kg kita ketam ambil waktu mlm & terus rebus..fresh lagi sedap..

  • misz_eyza 11 June 2012 at 6:29 am

    aisehhh time tenghari camnie ramai plak hapdet kisah makanan huhu…

  • *∽ IZAN ∽* 11 June 2012 at 7:30 am

    asyik berangan nak pergi je tapi bila ntah nak sampai uhuhuhuhu

  • Boni JLL3 11 June 2012 at 8:15 am

    uiksh!!! lama gila tak makan ketam!!! wah! menariknya

  • Zarul Umbrella 11 June 2012 at 10:51 am

    menarik ni..kena terjah ni

  • skulluv 11 June 2012 at 10:55 am

    ok jugakla kedai ni..

  • SP (spudinpunya) 11 June 2012 at 12:24 pm

    Eh bro Eriqazz..sedap ni ..bila nak dtg Temerloh ? makan ikan patin yg terkenal dgn RM13,000 tu ..hehe ..tapi kalau makan banyak-2 memang boleh lah capai 13k ..

    • Eyriqazz 12 June 2012 at 3:03 am

      13k? 13k takde, kalau 13 ringgit ada..bolehke bro? Dah try ikan patin… saya ni tak berapa suka sangat yang selera masam2, tempoyak asam pedas etc…

  • KiD 12 June 2012 at 1:41 am

    nak makan dengan madammondoq kat sini.. hehehe

    • Eyriqazz 12 June 2012 at 3:02 am

      cisshh,sampai hati madam tak blanje eden sekali…

  • Juan 12 June 2012 at 2:37 am

    boleh ke bukak ketam pakai sudu

    • Eyriqazz 12 June 2012 at 3:02 am

      yang bahagian atas, dia dah kopekkan boleh belah dua..yang sepit dia tu,pandai2la gigit..hik3…

  • akubiomed 12 June 2012 at 4:10 pm

    Ketam yang bergoreng tak ada ker bro?

    • Eyriqazz 12 June 2012 at 4:13 pm

      Kalau ikutkan dari menunya : http://2.bp.blogspot.com/-inLzYZ89DzQ/TxKXcDD5CaI/AAAAAAAAN7s/AN2nBN_b0KE/s400/Restoran+Mee+Ketam+Seksyen+7+Shah+Alam+6.JPG Nampak macam takde je…

  • Ir 16 June 2012 at 4:17 am

    teringin gila nak makan mee ketam kat shah alam ni..dulu pernah makan sekali kat kedah..tapi smpai la ni tak jumpa jumpa dah…

  • Rosmansham Alias 8 July 2012 at 10:18 am

    Tertelan air liur baca pasal mee ketam ni. Insyaallah kena cuba kalau next time pergi seksyen 7 ..

  • wann sury 7 September 2012 at 7:05 am

    sedap nye…..

  • al khawarizmi 17 September 2012 at 9:23 am

    mlm2 bukak tak?

  • al khawarizmi 17 September 2012 at 9:24 am

    mlm2 bukak tak ?

  • HomeStay Shah Alam 27 September 2013 at 11:03 pm

    tak leceh ke makan ketam dengan sudu garfu? dengan kuah2 lagi.. :)
    HomeStay Shah Alam recently posted…Homestay ByKA, Penginapan Selesa di Shah Alam.My Profile

  • Nasi Ambang Sedap Shah Alam | Eyriqazz.com 27 October 2013 at 8:50 pm

    […] di Restoran Bisik-Bisik pekana Nasi Ambang @ Nasi Ambeng. First time cuba dulu masa singgah di Restoran Mee Ketam Shah Alam, bersebelahan kedai Restoran Bisik-Bisik […]

  • Kongsi pendapat anda

    CommentLuv badge

Previous post:

Next post: