Kuih Bahulu Gebu dan Sedap di Terengganu

Bakat membuat kuih Bahulu dan Akok yang gebu  diperturunkan nenek kepada anak-anak dan menantunya pula. Kini mak saudara/bapa saudara eyriqazz pula yang mengambil alih membuat kuih bahulu dan akok secara kecil-kecilan. Serius, memang gebu dan sedap. Kualiti dan harga tetap seiring.
 
Lokasi memasaknya bersebelahan dengan Shell Rhu Rendang,Marang,Terengganu. Biasanya dalam seminggu 3-5 kali mak saudara eyriqazz membuat kuih bahulu dan akok ini yang turut menerima tempahan untuk kahwin, majlis dan pelbagai lagi.
Memang Gebu dan Sedap
 
Berminat untuk menempah dan membeli Kuih Bahulu dan Akok sekitar Marang & Kuala Terengganu, bolehla menghubungi makcik/pakcik eyriqazz , Mak Ta @ Pak Alang di 019-9231279. Bolehla quotekan nama eyriqazz @ Man kalau nak menempah. Kot-kot dapat harga diskaun. Personally, eyriqazz gerenti sedap dan puas hati. 

Comments

  1. Myvitrd says

    tengok foto pun dah tau gebu.. kuih akok ni time bulan puasa je jumpa.. dah mula mengidam ni bro.. hehehe

  2. ummiarissa says

    bahulu sekarang ni dah ada macam-macam perisa…ada yang tambah coklat rice..Pak Alang buat yang asli je ke?

  3. says

    slalu baulu yg dijual kt2 cni nmpk kering n keras je tau..

    tp bile nengok baulu yg ni.. aduhh sodap gitu cembam2 nmpk anggun gitu..wawawawa

  4. says

    alamak jauhnyer kat marang…eyza plan nak pergi kola terengganu…agaknya kalau buat tempahan melalui telefon pak cik eyriqazz mau antaq ka ke KT huhu…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge

WP-SpamFree by Pole Position Marketing