≡ Menu
Bakat membuat kuih Bahulu dan Akok yang gebu  diperturunkan nenek kepada anak-anak dan menantunya pula. Kini mak saudara/bapa saudara eyriqazz pula yang mengambil alih membuat kuih bahulu dan akok secara kecil-kecilan. Serius, memang gebu dan sedap. Kualiti dan harga tetap seiring.
 
Lokasi memasaknya bersebelahan dengan Shell Rhu Rendang,Marang,Terengganu. Biasanya dalam seminggu 3-5 kali mak saudara eyriqazz membuat kuih bahulu dan akok ini yang turut menerima tempahan untuk kahwin, majlis dan pelbagai lagi.
Memang Gebu dan Sedap
 
Berminat untuk menempah dan membeli Kuih Bahulu dan Akok sekitar Marang & Kuala Terengganu, bolehla menghubungi makcik/pakcik eyriqazz , Mak Ta @ Pak Alang di 019-9231279. Bolehla quotekan nama eyriqazz @ Man kalau nak menempah. Kot-kot dapat harga diskaun. Personally, eyriqazz gerenti sedap dan puas hati. 

Eyriqazz merupakan seorang blogger yang telah mencapai pelbagai kejayaan dalam bidang penulisan blog ini, beliau gemar berkongsi mengenai rumah tangga dan juga gaya hidup

View all contributions by

  • Myvitrd 22 May 2012, 5:09 am

    tengok foto pun dah tau gebu.. kuih akok ni time bulan puasa je jumpa.. dah mula mengidam ni bro.. hehehe

    Reply
    • Eyriqazz 22 May 2012, 4:05 pm

      kalau singgah ke Terengganu..bolehla try..tapi kenala telefon dulu..

      Reply
  • Rozuan Ismail 22 May 2012, 5:45 am

    memang sedap bahulu, lebih2 lagi telur byk

    Reply
  • Myra Jay 22 May 2012, 9:18 am

    Kuih bahulu ni cicah dengan air kopi panas memang layan..

    Reply
  • ecadwinkyasha 22 May 2012, 10:14 am

    nampak sedap..belum rasa lagi kan?

    Reply
  • ummiarissa 22 May 2012, 10:52 am

    bahulu sekarang ni dah ada macam-macam perisa…ada yang tambah coklat rice..Pak Alang buat yang asli je ke?

    Reply
    • Eyriqazz 22 May 2012, 3:28 pm

      Haah..paklang buat yang asli je

      Reply
  • *SiRibenMerah 22 May 2012, 4:41 am

    fuhhhh… gebunya~

    Reply
    • Eyriqazz 22 May 2012, 4:03 pm

      gebu dan sedap..teringat kat masakan mat gebu yang menggiurkan

      Reply
  • Saya Disini 22 May 2012, 4:53 am

    sedpnyer

    Reply
  • aslam 22 May 2012, 5:02 am

    ole-ole utk kawan di kl..hehehe.. tq bro eyriqazz

    Reply
    • Eyriqazz 22 May 2012, 4:04 pm

      tak sempat bawa balik bro… maybe next time

      Reply
  • Nurul Akmal 22 May 2012, 5:52 am

    Wah sedapnyer.. asli dari terengganu.. bahulu ngan akok kat marang tu memang sedap

    Reply
  • Afasz 22 May 2012, 6:38 am

    mmg sedap bahulu ni….fuhhh dulu slalu makan…sampai badan naik.kan bahulu byk telur :D

    Reply
  • alyaclumsy 22 May 2012, 7:57 am

    sedapnya, yummyyy

    Reply
  • Kancilbiru 22 May 2012, 8:06 am

    dah macam dorayaki doraemon la pulak cuma takde inti..hehe..sedapnyerr…

    Reply
  • lola delova 22 May 2012, 12:51 pm

    dah lama tak makan bahulu..cedapnye,

    http://loladelova.blogspot.com

    Reply
  • lov_note 23 May 2012, 2:12 am

    slalu baulu yg dijual kt2 cni nmpk kering n keras je tau..

    tp bile nengok baulu yg ni.. aduhh sodap gitu cembam2 nmpk anggun gitu..wawawawa

    Reply
  • akubiomed 23 May 2012, 9:21 am

    Fuh memang nampak gebu kuih Bahulu didalam gambar. :-)

    Reply
  • misz_eyza 9 July 2012, 4:07 am

    alamak jauhnyer kat marang…eyza plan nak pergi kola terengganu…agaknya kalau buat tempahan melalui telefon pak cik eyriqazz mau antaq ka ke KT huhu…

    Reply
  • nisa syafira 24 February 2013, 9:34 am

    kalau saya nak buat research pasal bahulu..datang sini blh x?

    Reply

Leave a Comment

CommentLuv badge

about

Dikenali dengan panggilan Eyriqazz di alam maya, Seorang Pegawai Bank, Suami kepada Guru dan Bapa kepada 3 orang cahaya mata. More About Eyriqazz »