≡ Menu
Sumber : Portal Rasmi Fatwa Malaysia
P/s : Merokok membahayakan kesihatan, Ingatlah Orang tersayang…Better Safe than Sorry.



style="display:inline-block;width:728px;height:90px"
data-ad-client="ca-pub-6619684076142128"
data-ad-slot="9856135083">



Eyriqazz merupakan seorang blogger yang telah mencapai pelbagai kejayaan dalam bidang penulisan blog ini, beliau gemar berkongsi mengenai rumah tangga dan juga gaya hidup

View all contributions by

  • norinaomar 24 May 2012, 5:13 am

    hmm ustaz kat sekolah saya semua smoking..Wallahua’lam..

    Reply
  • ecadwinkyasha 24 May 2012, 6:25 am

    dah keluar fatwa dah…tpi makin ramai yg merokok….

    Reply
  • cikgu Naman 24 May 2012, 7:28 am

    PM patut haramkan kemasukan rokok..budak sekolah rendah sekarang ramai dah merokok..apa akan jadi pada masa depan nanti?

    Reply
  • Myvitrd 24 May 2012, 7:36 am

    bagi aku kalau sayangkan diri sendiri, anak & bini.. baik kurang2kan menghisap rokok dan sebaiknya cubalah berhenti..

    Reply
  • Zarul Umbrella 24 May 2012, 7:56 am

    alhamudlillah saya dah hampir 6 bulan berhenti

    Reply
  • Eliss Mie 24 May 2012, 8:20 am

    setuju sangat. bila la hubby nak berhenti ker saya yg harus berhenti berharap..huhuhu

    Reply
  • akubiomed 24 May 2012, 4:58 am

    Majlis Fatwa negeri Pahang sudah lama mengharamkan rokok untuk negeri Pahang.

    Reply
  • aizamia3 24 May 2012, 5:33 am

    walaupun dah adanya fatwa tu tapi lihatlah keliling kita.. hurm..

    Reply
  • pB 24 May 2012, 6:28 am

    ramai yang tahu tapi buat tak tahu jer

    Reply
  • JMR 24 May 2012, 7:21 am

    tapi ramai gk yg teruskn tabiat merokok nih..cmana tu?

    Reply
  • lov_note 24 May 2012, 7:35 am

    bkn senang nk benti isp okok ni..tp alhamdulillah suami lov dpt gak brenti..

    ingt la org tsyg kan..lebeh2 lg utk isteri2 n ank2..

    ada doter kata “org yg isap okok kurang dpt asapnya yg lebeyh byk dpt org dsekeliling”

    ermmmp kan bgos org yg isap ni yg dpt paling byk..da saket baru diorg sedau..hishh

    ps : eh kwn2 boleh x bukak blog lov? blog lov ada mslh la..xbley bukak..T_T wut should i do?

    Reply
  • Anonymous 4 October 2012, 3:43 pm

    sepatotnya kalau HARAM kena ada pihak yang memantau kepada pelaku yg melakukan kesalahan, ada denda dan hukuman…tidak boleh hanya diwartakan semata-mata. Sbgai cth, pengharaman menjual minuman keras kpd org Islam (w/pun masih ada segelintir yg membeli) tapi itu menunjukkan penegasan dalam melaksanakan hukum

    Reply

Leave a Comment

CommentLuv badge