Mangsa Banjir @ Rakan Blogger Perlukan Bantuan

Cukup tersentuh hati bila membaca entri INI . Rumah sahabat @ Rakan blogger dilanda banjir baru-baru ini :


Di Sebalik Senyuman, Di Dalam Hati Siapa yang Tahu

Habis Katil dan peralatan rosak teruk

Berat Mata Memandang, Berat lagi bahu yang memikul

Habis perkakasan elektrik etc….Serius, siapa yang pernah hidup susah will know cabaran yang dihadapi

Dan antara ayat yang membuat air mata ini hampir menitik :

Nasib baik ada bantuan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat.. diorang bagi tikar, toto, sejadah dan sehelai baju.. tapi satu keluarga dapat satu je.. jadi keluarga aku ada 5 orang so tidurlah impit-impit kat toto dan tikar kecik tu.. apa-apa pun terima kasih la kepada yang sudi beri bantuan..”

Sebelum ini, saya ada Kongsikan Camne nak Buat Income dengan Blogging, dan salah satu darinya adalah :

2) Sebelum menerima, biarla kita memberi….Bantu2 la saudara mara or rakan2 yang memerlukan..InsyaAllah, rezeki anda dimurahkan… 

Hari ini, hari dia..Entah esok lusa, hari kita pula….Langit tidak selalunya cerah…Jadi, sama-samalah kita membantu meringankan beban Rakan Blogger @ Mohd Zaid ini . Bantuan anda bolehla terus di bank in ke akaun dia :

 MOHD ZAID OTHMAN
No Akaun Maybank : 162021264292

P/s : Benda yang berat akan menjadi ringan jika bersama-sama melakukannya…

Comments

  1. says

    Sangat terharu dan berterima kasih kepada saudara Eyriqazz atas keprihatinannya. Dan terima kasih juga kepada semua yang sudi membantu..

  2. says

    Sya faham perasaan Zaid sebab inilah yang Sya alami sejak darjah 2. Dah lebih dari 5 kali kot jadi mangsa banjir. Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul. Hanya yang pernah mengalaminya je yang akan benar2 tahu macam mana rasanya. Jom bantu Zaid, kerana Zaid sekeluarga memang benar2 memerlukan. (tetiba tengok gambar2 ni remind me to my own house ketika dilanda banjir).

  3. iAwani Dotkom says

    Harap dia dapat bangkit membina hidup baru. Bagi kengkawan yang tidak dilanda banjir, bersyukurlah banyak-banyak.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

WP-SpamFree by Pole Position Marketing