Kereta Sewa di Kota Kinabalu, Sabah

Semasa bercuti di Kota Kinabalu, Sabah, sempatlah kami Sewa Kereta. Yup, kereta di Kota Kinabalu ni agak mahal especially kalau time cuti sekolah/cuti umum. So, as masatu kami ingin ke Ranau, kami sewalah kereta :

Proton Waja Automatik
Conditionnya pun OK cuma kereta dah agak lama laa.
Lebih kurang kadar sewa kereta di Kota Kinabalu. Kancil pun dah cecah RM100
Kami sewa di KK Leisure Tour & Rent a Car atas recommendation dari Sutera Harbour Resort
Kereta Waja yang kami sewa itu, RM170 sehari. “Mahalkan?”

Anyway, honestly saya tidak rekomenkan syarikat ini yang beroperasi di airport KK. Reason being kerana saya sendiri mengalami pengalaman kurang memuaskan dengan syarikat ini. Saya actually dah booking kereta ini sehari sebelum dan seperti dijanjikan kereta sepatutnya dihantar ke Hotel kami menginap iaitu Hotel Deleeton jam 10 pagi. So sempatlah kami nak terjahi Ranau dan tempat lain kerana Sabah malamnya 1 jam lebih cepat, pukul 6 dah gelap.

Dipendekkan cerita, janji tidak dikota. Pukul 11.30 pagi, pekerjanya datang dan ambil saya di Hotel tanpa membawa kereta. Dibawanya saya menaiki keretanya dah ambil kereta di airport. Berlaku salah faham coz dia memberikan kereta Manual instead of auto yang saya requestkan iaitu Saga Auto. So, dia gantikan dengan Waja Auto dengan harga yang sama dan dibiarkan saya sendiri . Nasib baik saya bawa GPS dari rumah, taulah jalan ke Deleeton Hotel.

Sampai di Deleeton sudah around 1200pm+. Terjahi Ranau dah tak sempat nak jalan mana atas sebab jalan hujan etc. So, banyak tempat tak sempat pergi. Yerlah, perjalanan pergi balik mengambil masa lebih kurang 4-5 jam sudah.

Besoknya saya memohon extend la hantar 2pm , courtesy buat pelanggan  namun tidak dilayan. Katanya extra sejam RM30 . Fuhh, memang tidak puas hatila, dahla tidak tepati janji dan tak sempat nak jalan-jalan coz kereta lambat sampai.

Saya rekomenkan kalau ke Kota Kinabalu Sabah, buat tempahan dari website ini, salah satu syarikat Kereta Sewa yang sudah establish dan mempunyai reputasi yang tinggi:KLIK untuk tempahan Sewa kereta melalui GreenMatrix Car Rental

Eyriqazz merupakan seorang blogger yang telah mencapai pelbagai kejayaan dalam bidang penulisan blog ini, beliau gemar berkongsi mengenai rumah tangga dan juga gaya hidup