Jawapan Balas Dari MyRapidKL

Rentetan dari entry saya sebelum ini : Kau Ingat LRT ini Kau Yang Punya Ke? yang turut saya cckan kepada pihak MyRapidKL  ,minggu lepas, saya menerima panggilan telefon dari pengurusan Rapid KL berkenaan feedback saya ini ( 22 December 2011, dari nombor telefon: 03-78852585).

Inilah lebih kurang apa feedback dan jawapan balas dari MyRapidKL :

  • RapidKL memohon maaf atas kesulitan yang dialami dan mengucapkan terimakasih atas pandangan dan feedback yang diberikan. Mereka akui dari feedback sebeginilah mereka dapat memperbaiki dan meningkatkan prestasi.
  • Memberitahu bahawa di masa hadapan, tiket pergi dan balik turut akan dijual. Buat masa sekarang, kalau mahu beli tiket pergi balik, bolehla beli dua token tapi make sure, token yang berlainan digunakan ketika pergi dan balik. Eyriqazz dah mencuba masa singgahi KLCC lagi pada 25 December 2011, dan ianya berhasil.
  • Mereka turut memaklumkan bahawa, sepatutnya kalau time busy dan ramai pengguna di mesin,sepatutnya tiket/token turut dijual di kaunter manual bagi melicinkan urusan. Ianya bergantung kepada kakitangan yang bertugas.Time ni common sense itu penting.
  • Pihak pengurusan RapidKL akan menjalankan usaha yang berterusan bagi educate people menggunakan mesin tersebut. Juga lebih prihatin kepada kehendak pengguna demi kebaikan bersama.
  • Memohon maaf atas sikap Customer Service officer itu. Mereka akui, itu bukan cara yang baik melayan pelanggan. Perkhidmatan yang disediakan adalah untuk kegunaan pengguna, dan sepatutnya officer itu lebih matang  dalam melayan karenah pengguna.
Apapun, saya turut memohon maaf andai terkasar bahasa dalam entry itu.Biasalah, bila mood marah, emosi turut menguasai diri. Nobody perfect kan, begitulah juga saya.Yes, mesin itu bagus jika implementationnya kena dengan kehendak pengguna. 

Terimakasih juga buat Anonymous yang turut menghentam eyriqazz bertalu-talu di entry itu. Myself, i stand for my right dan apa yang saya rasakan betul. Alhamdulillah, nampak kesan positif apabila menaiki LRT lagi beberapa hari yang lepas, juga dari destinasi dan ke destinasi yang sama :


Before ( 17 December 2011)
After : 25 December 2011 . Stesen LRT KLCC, walaupun public holiday dan weekend, Queue sudah ditahap yang memuaskan. Kaunter machine pun sudah ditambah. Syabass

Juga lebih teratur dengan menyediakan palang 

Kaunter manual juga turut menjual token tiket. Win-win situation untuk semua kan?

Once again, terimakasih dan tahniah diucapkan buat pihak pengurusan MyRapidKL kerana mengambil pandangan dan feedback saya dari sudut yang positif demi kebaikan bersama. Inilah yang pengguna mahukan, sikap prihatin dan bijak dalam menyelesaikan masalah disamping tidak mudah melatah apabila diberikan komen yang negatif. Action speak louder than word kan?

The credit should be given when it due. Buat pengguna di luar sana, jangan takut untuk memberikan pandangan andainya ia boleh membantu diri anda dan juga pengguna lain di luar sana. Bukan salah yang kita cari,namun ke arah yang lebih positif, sebagai pengguna itu yang kita mahu kan? . Feedback anda tentang MyRapidKL bolehla di e-mailkan ke suggest@rapidkl.com.my

 Jawapan Balas dari MyRapidKL saya terima
Sebagai pengguna saya gembira
Feedback diguna demi kebaikan bersama
Ke arah yang lebih positif, tahniah dari saya

Eyriqazz merupakan seorang blogger yang telah mencapai pelbagai kejayaan dalam bidang penulisan blog ini, beliau gemar berkongsi mengenai rumah tangga dan juga gaya hidup

21 thoughts on “Jawapan Balas Dari MyRapidKL

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.