Jalan-Jalan di Zoo Negara Malaysia

Beberapa minggu lepas, bawa keluarga dari kampung ke Zoo Negara Malaysia . Memang seronok especially kanak-kanak dapat tengok pelbagai haiwan.


Meriah naik tram, Eyriqazz,Mak dan Makcik Sekeluarga dari kampung

Nak naik tram RM2 untuk kanak-kanak, RM4 untuk dewasa

Saya syorkan, kalau nak tengok binatang dengan lebih puas, tak perlula naik tram. Jalan kaki je, lebih teruja ,coz bila dah naik tram,separuh jalan dah terlepas, tengok dari tram kurang puas. Nak patah balik, letih la pula kan?


Kadar/HargaTiket Zoo Negara
Dewasa RM20, kanak-kanak = RM6

Mahal juga tiket masuk untuk dewasa kan? Sepatutnya RM10 cukupla, lebih ramai yang lebih mampu pergi Zoo Negara. 


Sepupuku dari kampung. Anak-Anak Mak Ta dan Mak Ngah

IKan Kelisa/Arowana. Fuh,mau cecah 4-5 angka seekor ni

Ikan Toman. kat Tasik Kenyir banyak ni
Comel-comel penguin
Ikan Arapaima/Ikan Naga

Papa, Gajah

Singa yang tengah syok dibuai mimpi

Harimau terkenangkan kekasih lama
Sang Monyet
Bukan Main seronok lagi Alisya
Badak Air
Seladang
Tapir
Kura-Kura Gergasi. Usianya dah 100+ tahun

Actually banyak lagi binatang di Zoo Negara ni tapi coz naik tram banyak yang tak sempat nak snap i.e. Zirafah, Unta, Burung-burung, dan pelbagai lagi. 

Eyriqazz merupakan seorang blogger yang telah mencapai pelbagai kejayaan dalam bidang penulisan blog ini, beliau gemar berkongsi mengenai rumah tangga dan juga gaya hidup

11 thoughts on “Jalan-Jalan di Zoo Negara Malaysia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.