Kisah Anakku Yang Panjang Akal

Dari Facebook Isteri :
SETIAP kali gi shopping, mana2 jer+kedai runcit/stesen minyak….
JANJI Alisya dgn Mama/Papa,ble PILIH/BELI 1 BARANG SAHAJA….

tp, semlm menangis/raung2 dlm kereta Alisya nak air….wlpn dah puas Mama pujuk dgn air kosong/susu…
..

Sampai jer di Caltex,Mama turun dgn ALISYA utk beli AIR KOTAK…Tup2….Alisya rambang mata nak COKLAT pulak….(padahal mmg lumrah kanak2 pun mcm tu)…..tp, JANJI tetap JANJI….

so,Alisya pegang dua2…dalam hati bayar jer lah dua2 pun….tp, saje nak TEST Alisya….”Sya nak AIR ke COKLAT??”…..Alisya:…”AIR lah…X NAK coklat”…..so,Mama bayar sambil dlm hati…GOOD GIRL Alisya ni….

Tiba2…..keluar je pintu kedai Alisya meraung!!…..“Sya X NAK AIR!!!!”…..
Mama, dah trkejut giler….sambil kata “Papa layan lak pulak anak nak aper”
Setelah 5 minit, Alisya dgn Papa keluar sambil tersenyum2 dgn COKLAT yg dia dah pilih tadi………..
hihihihiii….nmpaknya, alisya lagi akal panjang…..dua2 yg dia nak.dapat…tp, yg geram….masuk jer kereta, nak bukak air kotak….coklat tu pegang jer….last2 licin air kotak diminum, dan coklat masih tersimpan elok dlm peti….anak papa betul lah………..

P/s : Semakin bijak anak-anak alaf milenium ni kan? Pening ibubapa dibuatnya…

Eyriqazz merupakan seorang blogger yang telah mencapai pelbagai kejayaan dalam bidang penulisan blog ini, beliau gemar berkongsi mengenai rumah tangga dan juga gaya hidup

19 thoughts on “Kisah Anakku Yang Panjang Akal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.