Pasar Marang Terengganu

by eyriqazz on 13 January 2011

in food, travel

Kalau pulang ke Terengganu, bila berkesempatan, waktu pagi sudah pasti saya akan singgah di Pasar Marang, Terengganu mencari makanan untuk breakfast.
Pelbagai Makanan, Kuih Muih Tradisional yang menggiurkan
Kesedapannya usahlah cakap.Rambang mata dibuatnya. Kat KL memang sukar sekali mencari sebegini. Pelbagai kuih muih yang sedap dengan harga yang begitu murah. Rasa macam mahu borong semua aje. Hik3..My favourite, Laksa Kuah Merah terengganu.


Seringgit sebungkus,seringgit sebungkus…Fuhh…Menguja


Parking pun tak susah
Pasar Basah. Ikan dan Seafood of course segar-segar. Oh, rindu nak makan Sotong Sumbat @ Ketupat Sotong
Nak membeli pun tak pening. takdelah ramai sangat orang
kata orang, hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri. Lebih baik di negeri sendiri. Sejauh mana kita pergi, kampung halaman tentu dirindui. Tak gitu?
  • kak ina kl (1) 13 January 2011 at 1:29 am

    ooo akak baru nak buat N3 pasal ni sebab pergi gak ke pasar marang hari tu..nanti cilok gambar ek

  • far_east 13 January 2011 at 2:05 am

    haii beshnyerrr tgk org ader kg halaman…hukhuk kita nie hanya membesar di bandar jerr…

  • Kuman Chaos 13 January 2011 at 2:18 am

    aku pernah pegi sekali kat sini… mmg mantop.. :D
    kuman “Tornado DAH SIAP!!.” Entry

  • Kaseh NazLieza 13 January 2011 at 3:44 am

    byknyer kuih tu..seronok sgt tgk..nk mniaga cm tu jg la blh x..mahu xtdo mlm mnyiapkan pelbagai kuih tu..

  • hazman aka species1980 13 January 2011 at 5:30 am

    memang sonok tengok gambar kuih yang pelbagai…..nyum3x

  • Myvitrd 13 January 2011 at 5:31 am

    tak pernah sampai sini lagi eyriqazz..negeri terengganu belum pernah jejak kaki..huhu

  • Mama Zharfan 13 January 2011 at 5:37 am

    trip ke psr sgtlah beshhh..dh sethn lebih ni me tak pegi psr siti khadijah@kota bharu :)

  • sofea 13 January 2011 at 6:59 am

    bestnyer…
    suatu hari akan kujejak juga kaki ke sini….kuih muih mmg makanan kegemaran…mst terjah ni…:)

  • aku.mamalia.wanita 13 January 2011 at 8:54 am

    first time dengar laksa kuah merah..cam horror plak nak imagine

  • fiezah solehah 13 January 2011 at 1:04 pm

    seingat fzah tak pernah ke pasar marang… kena terjah ni, hehe~

  • sidu 5 December 2012 at 12:16 pm

    wow!!!…pasar marang tuuuuuuuuuu

  • Kongsi pendapat anda

    CommentLuv badge

Previous post:

Next post: