Kepulangan Sally

Sambungan dari kisah Keputusan Sally, Sally belum lagi dapat membuat keputusan yang sewajarnya.Ditelan mati mak,diluah mati ayah.Kalau dia menerima tawaran bekerja di USA,bermakna dia terpaksa berjauhan dengan keluarganya di kampung.Kalau dia pulang ke Malaysia,bermakna dia melepaskan peluang yang terhidang di depan mata.Sally buntu dan tidak tidur lena memikirkan jawapan yang perlu diberikan.Dia diberi masa 2 minggu untuk memberi jawapannya.

Ke manakah arah yang harus dituju?
Akhirnya, selepas beberapa hari,Sally membuat keputusan untuk memilih bekerja di USA.Tawarannya agak lumayan dan rugi andainya dia lepaskan.Lagipun,rezeki jangan ditolak,musuh jangan dicari.Sally tidak pasti samada pilihan yang dibuatnya itu adalah tepat,namun itulah pilihan terbaik yang difikirkannya.
Sehari sebelum Sally melaporkan diri dan menandatangani perjanjian dengan syarikat barunya, dia menerima panggilan telefon daripada ibunya.Ayahnya sedang sakit tenat dan ayahnya kini berada di Wad ICU.
Ayah Oh Ayah
Lantas, Sally menukar fikirannya kerana tidak mahu tidak menatap wajah ayahnya andai umur ayahnya tidak panjang dan  berjauhan dengan ayahnya yang sedang sakit tenat itu. Sally membeli tiket pulang malam itu juga untuk pulang ke tanah air.
Keesokan harinya, dia sampai di KLIA dan dia mengambil teksi untuk pulang ke kampung halamannya di Melaka.Ayahnya kini berada di Hospital Melaka dan dia terus bergegas ke hospital. Sayu hati Sally bila melihat keadaan ayahnya di Wad ICU itu.Sudah kurus-kering badan ayahnya dan begitu tidak bermaya sekali keadaan ayahnya.Bekalan darah dan juga air dimasukkan melalui saluran tiub.Sebak hati Sally dan begitu mudah
Air Mata Sally jatuh bercucuran
Sally sudah memaklumkan keadaanya kepada majikannya dan majikannya begitu prihatin dan memberi sebulan cuti separuh gaji kepada Sally untuk menjaga ayahnya itu.Sally tidak begitu memikirkan sangat pasal kerjanya sekarang,dia terlalu risaukan keadaan ayahnya.
Hari ke hari, masih belum ada respons positif mengenai kesihatan ayah Sally.Dia masih di dalam ICU dan tidak sedarkan diri.Doktor mengatakan bahawa peluang untuk ayahnya sedarkan diri balik agak tipis .Namun,Sally yakin yang ayahnya akan kembali sedar dan kembali sihat seperti dulu.Namun,itu hanyalah harapan Sally.
Bila di saat camtu,Sally mengimbau kembali kenangan manisnya bersamanya ayahnya.U will never know what u have until u lose it…Sally merasakan seperti itu.Dia berdoa kepada Tuhan setiap hari supaya ayahnya akan sembuh, namun
Terjawabkan Doa Sally?

Eyriqazz merupakan seorang blogger yang telah mencapai pelbagai kejayaan dalam bidang penulisan blog ini, beliau gemar berkongsi mengenai rumah tangga dan juga gaya hidup

26 thoughts on “Kepulangan Sally

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.