Histeria

Pernahkah anda dengar pasal histeria?Ada sesetengah orang tak percaya pasal perkara ni,kata mereka ini adalah disebabkan oleh gangguan emosi.Namun,bila pergi jumpa doktor,doktor kata sihat walafiat sahaja.

Kalini,nak ceritakan pengalaman melihat dengan mata sendiri org yg kena histeria.Pengalamanni masa aku di Sekolah Menengah dulu,Sekolah Menengah Teknik Terengganu.Dipendekkan cerita,petang tu hostel kami kecoh,mana tak nya balik sembahyang jumaat tu,kami dikejutkan dengan akak-akak dewan makan kena histeria.Masatu aku Pengawas di Sekolah.So,nak taknak kenalah tengok apa yg berlaku.Akak tu tengah menggelupur.Matanya merah dan menyelinar,takut aku dibuatnya.Naik bulu roma ketika tu tapi buat-buat berani.Hehehe.Mmg kuat org yg kena histeriani,kami lebih kurang 6 org memegang akak ni,namun dia masih meronta-ronta.Dalam 10 org barulah kami dapat pegang akak ni.Kami bacakan surah Yaasin kat akak ni,namun selepas abih bacaan yasin,akak ni masih belum sedarkan diri.Mujurlah,ptg tu ada seorang Ustaz yg dapat memulihkan keadaan akak ni.Namun,ianya merebak,makin ramai yang kena terutamanya perempuan.Tapi,yg peliknya,lelaki pun ada yg terkena sama.Anak buah rakan sepengawas di dormnya.Siap boleh bersilat-silat lagi selepas Solat Asar.Naik takut dibuatnya.

Malam tu,aku sebagai Penasihat Dorm melihat ahli-ahli dorm yg lain (Form 4) ,menyusun katil diletakkan dibawah dan mereka tidur beramai-ramai.Adalah lebih dlm 10 org,bila diingat balik,ingatkan perempuan je takut hal-hal camni.Tidak,lelaki pun sama,ada yg mengalahkan perempuan tau.Kata org,tak tengok sendiri ,susah nak percaya,korang pula camne?Percayatak?

Eyriqazz merupakan seorang blogger yang telah mencapai pelbagai kejayaan dalam bidang penulisan blog ini, beliau gemar berkongsi mengenai rumah tangga dan juga gaya hidup

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.